Kundeservice

UMBER AS Kundeservice

På disse sidene har vi samlet kontaktinformasjon, ofte stilte spørsmål (FAQ) og informasjon om det aller meste annet vi kan gi deg svar på. På grunn av at vi er et lite firma med mye å gjøre har vi dessverre ikke kapasitet til å betjene en telefon. Men, er det noe du vil snakke med oss om, send oss en e-post eller kontakt oss på facebook så ringer vi deg så fort vi har anledning.

VIKTIG! Ved alle henvendelser vedrørende en ordre ha ditt ordrenummer klart slik at vi kan hjelpe deg så raskt og presist som mulig.

UMBER på sosiale medier

UMBER på Facebook
UMBER på Instagram
UMBER på Pinterest
UMBER på Google+
UMBER på LinkedIn
UMBER på YouTube

Kontaktinfo umber as

UMBER AS

Åpningstider:
Nettbutikk: Hele døgnet
E-post/Facebook: 09.00 – 16.00

Org.nr: 
919 331 127

Bankkontonr:
1503.92.73400

Post/Besøksadresse:
Olavsgate 26, 2.etg. Inngang E, 3922 Porsgrunn

E-post adresse:
post@umber.no

UMBER AS

Åpningstider:
Nettbutikk: Hele døgnet
E-post/Facebook: 09.00 – 16.00

Org.nr: 
919 331 127

Bankkontonr:
1503.92.73400

Post/besøksadresse:
Olavsgate 26, 2.etg. Inngang E, 3922 Porsgrunn Porsgrunn

E-post adresse:
engros@umber.no

Frakt, levering & retur

Fraktpriser

Vi har valgt å benytte oss av fastpris på 89,- pr. forsendelse av ordinære kvanta ( Ikke Engros ). Der hvor andre fraktpriser gjelder kommer dette frem på den enkelte vare.

Ved bestilling av varer for over kr.1000,- får du gratis frakt.

Leveringstid & transportør

Ordren sendes normalt innen tre virkedager fra bestilling.

Varene sendes med vår transportør og leveringstid er normalt 2-5 virkedager de fleste steder i landet.

Det vil kunne forekomme noe forlenget leveringstid der hvor mottaker adresse har færre utleveringstidspunker, og/eller i ferie -og høytider.

Gratis frakt

Du som privatkunde oppnår gratis frakt ved bestilling av varer for over kr. 1000,-

Gjelder ikke Engros kunder.

Retur

Ønsker du av en eller annen årsak å levere tilbake bestilt vare har vi noen alternative returmuligheter.

Ved skade på vare
Har det oppstått skade på produktet under transport er fremgangsmåte som følger:

1. Gi beskjed til transportør/postkontor umiddelbart.

2. Ta bilde av skaden og send bildet med ordrenummer og informasjon til oss på post@umber.no innen 5 dager fra varen er mottatt.

3. Vi tar kontakt med transportør og med deg og finner egnet løsning for skadet vare.

Benyttelse av angrerett
Ønsker du ikke varen og benytter deg av vår 14 dagers angrerett er fremgangsmåte som følger:

  1. Send oss retur på angrerett skjema vedlagt original ordre eller meld ifra til oss på e-post med ordrenummer innen 14 dager etter varene er mottatt.
  2. Du må selv sørge for retur av varene i original emballasje til oss. Det er et krav for retur at varene er tilnærmet original tilstand uten rifter, hull, bruksmerker m.m.
  3. Etter vi har mottatt varene i retur vil vi tilbakeføre ordrebeløp fratrukket opprinnelig fraktbeløp til deg. Dette seg være via PayPal, Stripe eller til konto.

Betaling

Betaling med PayPal & Stripe

Vi benytter PayPal og Stripe som betalingsløsning her på UMBER. Begge betalingstilbydere er velkjente, sikre og enkle i bruk.

I kassen velger du alternativet PayPal eller Stripe om du ønsker å betale med disse.

PayPal har mulighet for betaling med debet/kredittkort, men for å forenkle kjøp i fremtiden anbefaler de å opprette konto. Dette velger du selv.

Med Stripe betaler du med ditt debet/kredittkort.

Bankoverføring ( Privat )

Bankoverføring privat er tilgjengelig som et alternativ der hvor ingen av de øvrige betalingsmetodene er mulige. Dette benytter vi kun som en ekstraløsning. Betalinger med bankoverføring kan ta inntil 3 virkedager før betalingen registreres på vår konto.

Ved bankoverføring gjennomføres ordren som ordinært, men man må da i ettertid benytte innbetalingsinformasjon mottatt på e-post og i ordrebildet til å innbetale summen til UMBER AS via bankoverføring.

Det er meget viktig at ordrenummer benyttes som referanse i meldingsfeltet når bankoverføringen betales i din nettbank. Vi vil ikke kunne skille hvilken innbetaling som er gjort om denne informasjonen mangler.

Bankoverføring ( Engros )

Bankoverføring Engros er betalingsalternativet for alle våre engros kunder dersom de ikke benytter firmakort ( VISA / Mastercard ). Betalinger med bankoverføring kan ta inntil 3 virkedager før betalingen registreres på vår konto.

For alle nye engros kunder kreves det forhåndsbetaling av ordre. For registrerte og godkjente engros kunder vil det foreligge fakturabetingelser som kredittkunde.

For mer informasjon ta kontakt med oss direkte.

Sikkerhet

Vi setter sikkerheten til våre kunder svært høyt og har derfor sikker tilkobling i vår nettbutikk.

Våre betalingsløsninger har i tillegg sin egen sikkerhetskryptering på toppen av vår for økt sikkerhet ved betaling med debet og kredittkort.

Produkthjelp

Produktinformasjon

Alle våre produkter er produsert av vårt interne designteam med mindre annet er oppgitt. Dette betyr at vi har full kontroll på alle våre produkter om du skulle ha behov for ytterligere informasjon.

Alle produkter produseres på bestilling. Det vil si at vi har få eller ingen produkter lagerførte, men produserer disse da etter bestillingen er mottatt og betalt for.

På produktsiden til det enkelte produkt finner du alle opplysninger du trenger. Vi oppgir størrelser, farger, priser, varenummer, kategorier, stikkordsoversikt, veiviser for størrelse, papirtype, utgavetype og mye mer.

Alle produkter har 3+ bilder. Ett viser bildet i miljø, ett i «full visning» forfra og minst ett detaljbilde.

Søker du annen informasjon enn den som fremkommer på produksiden, ta gjerne kontakt med oss på e-post eller chat med oss på facebook.

Editions

Våre produkter kan være tilgjengelige i fire (4) ulike editions. Editions gjenspeiler begrensede opplag, signatur eller andre ting som gjør produktet mer unikt og kun tilgjengelig som oppgitt på varen.

UNLIMITED EDITION ( Standard )

Dette benyttes om varer der hvor opplaget er ubegrenset. Produktene er da hverken signert eller nummerert.

LIMITED EDITION

Dette benyttes om varer hvor opplaget er noe begrenset. Enkelte LIMITED EDITION kan også være signert og/eller nummerert. Dette fremkommer tydelig på varesiden. Denne varen kan komme til gjenopptrykk som 2, 3 utgave osv, på lik linje med bokopplag/opptrykk.

VERY LIMITED EDITION

Dette benyttes om varer hvor opplaget er meget begrenset. Her er varen signert og nummerert. Disse varene trykkes kun opp i ett opplag uten gjenopptrykk.

COLLECTORS EDITION

Dette benyttes om varer som har en unik sammensetning av eks. flere varer samlet, en unik stil, trykkemetode m.m. Varetypen med denne betegnelsen er nr.1 for samlere.
Varen er signert og nummerert, samt at varene ikke vil ha gjenopptrykk.

Kvalitet

Våre produkter er kvalitetssikret i alle ledd, fra design til ferdig produkt. Vi forsøker i minst mulig grad å masseprodusere og benytter lokale leverandører på våre produkter der hvor det er hensiktsmessig.

Vi benytter primært Print-on-demand for våre produkter. Dette betyr at når du som kunde bestiller eks. en ArtPoster, så blir denne produsert på bestilling og ikke plukket ut fra en lagerhylle. Kun enkelte produkter blir produsert i større kvanta på forhånd. Dette kan være postkort, ArtCards eller Editions med begrenset opplag.

UMBER AS produkter kontrolleres nøye under design og produksjon og vi ønsker at alle våre produkter forlater oss i ypperste kvalitet.

Det enkelte produkt har oppført informasjon om papirtype og kvalitet på sin respektive produktside. Skulle du ha spørsmål utover den informasjonen ta gjerne kontakt med oss på -post eller chat via facebook.

Vareutvalg

UMBER AS vareutvalg øker hele tiden med nye produkter som produseres av vår interne designavdeling. Vi har ambisjoner om å være innovative, tidsriktige og lydhøre om produkter dere som våre kunder ønsker.

Våre Editions styrer hvor mye av varen som selges og kan leses mer om under fanen «Editions» over her på siden.

Vi kan tidvis komme til å ta ut produkter fra vår nettbutikk å erstatte disse med nye motiver. Men siden UMBER AS produserer alle motiv selv vil det allikevel kunne være mulig å oppdrive varer som har blitt tatt ut for lenge siden. Ta kontakt med oss om du har noen spørsmål vedrørende produkter som du ikke finner.